اصفهان

نوشته هایی از اصفهان و مکان های دیدنی آن

اصفهان

چهارشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۷، ۰۷:۱۵ ب.ظ

سومین شهر پر جمعیت ایران بعد از تهران و مشهد و مرکز استان اصفهان می باشد. به این ترتیب اصفهان دومین شهر گردشگرپذیر بعد از مشهد و نیز بعد از تهران دومین شهر صنعتی ایران است. این شهر در اوج قدرت و اقتدار ایران بعد از اسلام، در دوره صفویه، پایتخت ایران بوده و از آن دوران آثار تاریخی بسیاری به جا مانده است. 

جاذبه های گردشگری گیلان، گیلان گردی، رودهای گیلان


سی و سه پل


این شهر یکی از زیباترین شهرهای ایران می باشد و مقصد بیشتر گردشگران داخلی و خارجی در این شهر زیبا می باشد. سالانه میلیون‌ها گردشگر از اصفهان بازدید می نمایند که شمار زیادی از این بازدیدها در فصل بهار و به ویژه در ایام عید نوروز صورت می پذیرد. بیشتر شهرت شهر اصفهان، علاوه بر هوای معتدل آن، آثار تاریخی بجا ماندن از سده‌های گذشته عللخصوص از دوران صفویان و گذر رودخانه زاینده رود از بین آن می باشد. متأسفانه در چند سال اخیر به این دلیل که آب زاینده رود به شهرهایی نظیر قم و یزد در بعضی ماه‌های سال ارسال می شود، رودخانه زاینده رود خشک می باشد که این جریان هم از زیبایی این شهر و هم از لطافت هوای آن کاسته است.

مناطق دیدنی ایران، گیلان گردی


اصفهان شهری چهار فصل می باشد. این شهر زیبا تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد را دارا می باشد. در فصل پاییز هوای  این شهر در نیمه‌های این فصل بیشتر رو به سمت زمستان می رود. هوا در فصل بهار  بسیار معتدل و دل‌انگیز است.

در فصل پاییز و زمستان به دلیل کم بودن وزش باد و تشکیل پدیده وارونگی هوا، در بعضی روزها انباشته شدن آلودگی‌ها در مرکز شهر فراوان می گردد. در این زمان ها پیشنهاد می شود که سالمندان خانه را ترک ننمایند.

شهرستان های گیلان، دریاچه های گیلان، تالاب های گیلان


در نیمه های فصل بهار بهترین زمان برای سفر به اصفهان می باشد. در این زمان اصفهان شامل هوای مطبوع و پاک می باشد.

  • mahyar peyki

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی