اصفهان

نوشته هایی از اصفهان و مکان های دیدنی آن

باغ های اصفهان

يكشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۷، ۰۴:۳۴ ب.ظ

باغ گل ها

این باغ در اصفهان در حاشیه جنوب شرق میدان بزرگمهر و کنار رودخانه زاینده رود تأسیس گردید که دارای باغ گیاهان دارویی، باغ صخره ای، باغ رز، باغ ایرانی، برکه، آب نماها، مجموعه پرچین، آمفی تئاتر روباز، طرح گل فرشی ایرانی و می باشد. در اینجا به معرفی بعضی قسمت های باغ گل ها خواهیم پرداخت.



گیلان، توریست، جاذبه های گردشگری، اقامت


پاویون ورودی

پاویون ورودی دارای ساختمانی می باشد که ابعاد آن ۹ در ۶ متر و ارتفاع ۶ متر می باشد. در طبقه همکف دفتری می باشد برای ارائه بعضی اطلاعات در مورد باغ و نمایشگاه بذر.

باغ صخره ای

باغ صخره ای دارای مساحتی حدود ۲۵۰۰ متر می باشد که ۲۵۰ گونه از گیاهان صخره ای در این باغ کاشته شده است.


پیکی، گروه پیکی، شرکت داده پردازان گنجینه اول پیکی



برکه

در باغ، برکه ای در حدود ۳۵۰۰ مترمربع در ضلع جنوب شرقی آن ساخته اند برای لطیف تر کردن هوا.

آبشار باغ

این آبشار در قسمت  شرقی باغ صخره ای واقع می باشد که در ساختمان آن از انواع سنگ های رودخانه ای استفاده شده است که آبشار طبیعی به نظر بیاید.

گلخانه

در قسمت شمال شرقی این باغ گلخانه هایی با مساحت ۷۰۰ مترمربع ساخته شده که انواع گل در فصل های سرد سال برای مهمانان باغ  قابل بازدید می باشد.


پیکی، تبلیغات پیکی، بانک مشاغل پیکی


باغ رز

باغ رز شامل مجموعه باغچه هایی می باشد که برای کاشت انواع گل های رز که در ایران کاشته می شود، ساختند.

باغ پرندگان

این باغ فعالیت خود را در مرداد ماه سال 1375 شروع کرده است. این باغ با مساحت بالغ بر 55000 مترمربع از جاذبه های تفریحی شهر اصفهان می باشد. این مجموعه که قسمتی از پارک جنگلی ناژوان و رودخانه زاینده رود می باشد از معدود باغ های پرندگان در خاورمیانه می باشد. مساحت داخلی زیر توری باغ 17000 مترمربع بوده و مساحت توری که بر روی 16 ستون متحرک به ارتفاع حداکثر 32 متر قرار گرفته 40000 مترمربع می باشد.

این باغ توسط شهرداری اصفهان احداث گردیده است و در حال حاضر تحت مدیریت طرح ساماندهی ناژوان و صفه اداره می گردد.



نقشه، نقشه پیکی، نقشه راهنما مشاغل پیکی



این مجموعه از بخش های گوناگونی متشکل شده است که به اختصار به معرفی آن ها می پردازیم

برکه ها : در باغ پرندگان 4 برکه کوچک و بزرگ وجود دارد که محل زندگی پرندگان آبچر نظیر انواع اردک ها، قوها، غازها و می باشد. در بخش مرکزی باغ برکه بزرگی قرار گرفته به طوری که تعداد زیادی از این پرندگان آبچر را در بر خواهد گرفت.



گیلان، سایت گیلان توریست، طبیعت گردی، آبشار


صخره : صخره باغ که در ضلع شرقی واقع می باشد محیط زیستی مناسب برای پرندگان کوهستانی و بیابانی می باشد. پرندگانی نظیر کبک ها بیشتر در این محیط دیده می شوند.

قفس های شیشه ای: از جاییکه اصفهان شامل شرایط اقلیمی خاص خود می باشد، این قفس ها مشمول امکانات ویژه ای نظیر دستگاه تهویه، شوفاژ و کولر محیط مناسب و خوبی را برای پرندگانی که در محیط زیست طبیعی آن ها شرایط خاص آب و هوایی حاکم بوده، فراهم می آورند.


نقشه، نقشه راهنما مشاغل پیکی، نقشه مشاغل استان گیلان



قفس های آهنی: این قفس ها به علت نوع تغذیه پرندگان شکاری ساخته شدند. چون این قفس ها در صورت آزاد بودن در محیط از اکثر پرندگان و جوجه آن ها استفاده می نمایند. و نیز سعی گردیده محیط زیست طبیعی آن ها که مناطق صخره ای کوهستانی می باشد در قفس های مربوط تأمین شود.

فضای سبز جنگلی: این فضای سبز جنگلی که از جمله مناطق زیست پرندگان جنگلی می باشد در کل  محیط باغ پدید آمده و پرندگان به طور آزاد در این فضا پرواز می کنند.


گیلان، گیلان توریست، تکنولوژی در گردشگری، گالری عکس پیکی


باغ میلاد


باغ خزندگان

باغ خزندگان یک مجموعه منحصر به فرد دارای ۲۵ ویواریوم بزرگ و ۱۲ ویواریوم کوچک می باشد که در آن گونه های گوناگون خزندگان سمی، نیمه سمی و غیر سمی وجود دارند. از جمله این خزندگان انواع مارها، سوسمارها، تمساح و ... در معرض دید بازدیدکنندگان می باشند.



تبلیغات و چاپ و طراحی پیکی، دفتر چاپ پیکی



  • mahyar peyki

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی