اصفهان

نوشته هایی از اصفهان و مکان های دیدنی آن

مسجدهای اصفهان

پنجشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۱ ق.ظ

مساجد

مسجد شاه: مسجد شاه یا مسجد جامع عباسی که پس از انقلاب آن را با نام مسجد امام می شناسند در زمان صفوی ساخته شد که این مسجد یکی از نمونه‌های معماری ایرانی-اسلامی می باشد. برای ساختن این مسجد از کاشی‌های هفت رنگ استفاده کرده اند. برای وارد شدن به این مسجد باید حتماً بلیط خریداری نمود که قیمت بلیط برای هر یک از افراد ایرانی 2000 هزار تومان در سال 1393 است. 



گیلان توریست، بناهای تاریخی گیلان



مسجد شیخ لطف‌اللهاین مسجد در ضلع شرقی میدان نقش جهان و روبروی عمارت عالی‌قاپو و در همسایگی مسجد شاه واقع می باشد. این مسجد مذهبی برای تجلیل شیخ لطف‌الله المیسی ساخته شده است. این مسجد کوچکتر از مسجد شاه می باشد و نیز این مسجد برای اذان گفتن دارای مناره نمی باشد و برای ورود به این مسجد نیز باید بلیط خریداری کرد. در عصر صفوی این مسجد مخصوص همسران شاه بوده است.



دفتر خدمات فنی پیکی، گروه پیکی، پیکی


مسجد حکیم: این مسجد در انتهای بازار رنگرزان ساخته شده است و بیشتر کسبه بازار برای عبادت به این مسجد می روند. 



مسجد جامع اصفهان: این مسجد در میدان کهنه می باشد، این مسجد یکی از قدیمی ترین مسجدهای اصفهان بوده و نیز بزرگترین مسجد اصفهان نیز می‌باشد. این مسجد بر روی بقایای یک آتشکده ساسانی بنا گردیده است و بخش‌های گوناگون آن در طول هزار سال پدید آمده است.



نقشه پیکی، نقشه راهنما مشاغل پیکی


مسجد جامع رهنان: مسجد جامع رهنان یا مسجد جامع قبلتین در خیابان ابوذر، غرب شهرداری سابق در منطقه ۱۱ واقع می باشد. به گفته تاریخ شناسان این بنا، بنایی می باشد که در عصر صفوی ساخته شده است ولی به گفته ریش سفیدان سنگ بنای این مسجد در سال‌های ظهور اولیه اسلام در عربستان درست شده است. در این مسجد دو قبله (یکی به طرف مکه و دیگری به طرف قدس) وجود دارد که تخمین زمان دقیق ساخت این مسجد را سخت می نماید.



  • mahyar peyki

نظرات  (۱)

آن چه درباره زندگی یاد گرفته ام را در سه کلمه می توانم خلاصه کنم
زندگی ادامه دارد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی