اصفهان

نوشته هایی از اصفهان و مکان های دیدنی آن

جاذبه های گردشگری اصفهان

پنجشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۰۸:۳۱ ب.ظ

میدان ها و خیابان های اصفهان

میدان نقش جهان که تقریباً با نام‌های میدان امام و میدان شاه هم شناخته می‌شود. این میدان به واسطه ی سازمان یونسکو به عنوان یک میراث جهانی ثبت شده است. این میدان مستطیلی شکل و بسیار بزرگ می باشد که در قدیم به عنوان میدان ورزش چوگان از آن استفاده می کردند. تیرهای دروازه چوگان هنوز هم در دو ضلع شمالی و جنوبی این میدان وجود دارند. اما امروزه از این میدان در روزهای عادی برای تفریح و در روزهای جمعه برای اقامت نماز جمعه استفاده می‌شود.


دور و بر میدان بازار می باشد که بیشتر مکان فروش صنایع دستی اصفهان نظیر ظروف میناکاری، قالب های خاتم، منبت کاری، قلم زنی، و... است. در بازار شمالی این میدان قالی و قالیچه های دستی ایرانی می فروشند و در بازار غربی آن، صنایع مسگری می فروشند.

میدان کهنه که معمولاً با نام‌های سبزه میدان و میدان امام علی آن را می شناسند از قدیمی ترین نقطه اصفهان می باشد. این میدان در طول تاریخ کاملاً ویران شد اما در سال ۱۳۹۲ به واسطه ی شهرداری اصفهان کاملاً دوباره ساخته شد و به شکل اولیه خود بازگشت. زیر گذر و پارکینگ در زیر این میدان وجود دارد که شما می‌توانید وسیله نقلیه خود را در پارکینگ آنجا پارک نمایید. یک پارکینگ خصوصی و کوچک نیز در خیابان عبدالرزاق وجود دارد.

میدان هفت کهنه اصفهان


نقاط تفریحی گیلان، نقاط گردشگری گیلان


خیابان چهارباغ عباسی در سال ۱۰۰۰ هجری قمری ساخته شده است. بناهای متعدد تاریخی در این خیابان وجود دارد که مدرسه مادرشاه و کاخ هشت بهشت از این بناها می باشد. این خیابان شامل دو باند برای وسایل نقلیه موتوری و دو باند برای دوچرخه می باشد.

خیابان چهار باغ عباسی


نقشه مشاغل، نقشه گیلان، نقشه مشاغل پیکی


خیابان چهار باغ خواجو که به موازات چهارباغ عباسی می باشد که در عصر صفویه آن را ساختند که شامل بناهای تاریخی متعدد از جمله مدرسه صدر خواجو، چهارسوق نقاشی، چهارسوق و آجری می باشد.

  • mahyar peyki

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی